OVERLYKKELIG – KOM IKKE OPP I NORSK MUNTLIG EKSAMEN

Et stort HURRA og stormende jubel – Ingen ble trukket opp i norsk muntlig på voksenopplæringen på nettstudiet. 

 

Nå er lappene ifra bøkene revet ut, og jeg er så overlykkelig over å ha blitt ferdig med det tyngste faget jeg har hatt i denne perioden, nemlig norsk. 15 timer norsk i uken i ett år, er nå over. Det var krevende tekster, krav om rød tråd og gode formuleringer. Retorikk og tolkninger av uendelige dikt og noveller.

 

Å jobbe 83-90%, trent 3-5 ganger i uken og studert har vært tøft… Men nå – så verdt det.

 

Jeg har lest en del og var forberedt på å lese i hele helgen, men nå ble alt snudd på hodet. I skrivende stund sitter jeg på Sjakk Matt Prinsen å får farget håret mitt. Det er deilig å ha egenpleie, og samtidig vite at jeg nå har sommerferie.

 

Tenk det da. Tre år med studiet er nå over. Jeg har fullført et av mine store mål. Nemlig det å få studiekompetanse i voksen alder. Jeg er skikkelig flink og jeg er skikkelig stolt over meg selv. Mitt pågangsmot og den harde jobbingen. Ja, det er jeg ikke redd for å si om meg selv.

 

 

Åh – jeg er faktisk ferdig…. Jeg har studiekompetanse.

 

-Randi Annette-

 

8 kommentarer

Siste innlegg