Kvinners hjerne som en gullfisk?

Jeg vet ikke om fødsel kan sammenlignes med dette, da jeg ikke har vært igjennom det. Men med tanke på det jeg har hørt at andre sier etter en fødsel, så kan det sammenlignes. Jeg får sikkert noen stykke blikk nå når jeg tenker å sammenligne det å male med å føde.

 

De som har gått igjennom en fødsel sier ofte med en gang at de ikke skal ha flere barn. Altså, poenget mitt er at de glemmer fort….
Jeg tar meg selv i det her jeg har stått to kvelder å male leiligheten min ene og alene. I går når jeg startet på med andre strøket, ble det litt flekker i tak og der det ellers ikke skulle males. Det ble bannskap, svette og løping etter kluter. Jeg skulle love meg en ting, og det var at jeg ikke skulle starte på med å male de andre veggene alene…

 

I morges når jeg stod opp, så jeg på veggene som jeg vil male, å tenkte: denne veggen kan jeg jo male i ettermiddag. Det går så fint så…..

 

 

Poenget er at jeg tror vi kvinner glemmer veldig fort hvordan ting faktisk oppleves når det ser litt mørkt ut. Men hallo – kvinner er skapt til å føde. Jeg mener – vi klarer jo alt.

 

Det er ganske kult å få høre fra kompiser og andre gutter at jeg er så sykt flink og at jeg imponerer. Vil det si at det ikke forventes av meg, eller kvinner generelt? Ikke vet jeg. Men det er visst kanskje litt tøft med kvinner som har bein i nesa og som ikke gjør ting halvveis. Jeg liker å gjøre andre ting enn hva jeg ellers gjør, og jeg elsker å lære nye ting. Utfordringer gir jo mestringsfølelse og selvtillit…

 

Uansett, jeg er sykt stolt av meg selv. Min aller første malejobb innendørs med tanke på kontrastvegger, ene og alene. Bilder kommer naturligvis. Jeg må bare få festet opp ledningene som henger nå langs veggen. Gruer meg allerede til å legge opp listen med ledningene, da det er litt prakk. Men, jeg får vel til det også..

 

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg