Karamellisert løk, bare en sunnere måte

 

 

 

 

Denne er genial å bruke. Det smaker som sukker, men forskjellen er  at denne inneholder 0 kalorier og kunstige søtningsmidler. Å kanskje best av alt, det skader ikke tennene på samme måte som vanlig sukker.


Uansett, jeg tenkte å vise dere hvordan det ble da jeg prøvde ut dette. Altså, jeg skulle lage karamellisert løk for å få litt søtere og bløtere konsistens på løken.



 

Her har jeg en hel løk i panna og freste dette til løken var myk.


 

 


Karamellisert løk kan du ha til kylling, fisk og kjøtt.




Ingredienser til karamellisert løk:


1 Stor Rødløk eller en annen løk ( rødløken er bedre og det gir finere farge på maten)

3 SS Sukrin


Slik gjør du det:

Du kan steke løken godt til den har blitt myk og deretter ha i 3 SS med sukrin og rør rundt til sukkeret har smeltet. Jeg gjorde motsatt og det funket bra det også.

Gjør det du føler for.


Du kan velge å ha i litt edikk om du vil ha mere bitterhet enn søthet. Prøv deg frem. Pass på så du ikke har på for sterk varme da sukkeret stivner. Rør inni mellom på svak varme.




Hell over kjøtt, fisk eller kylling.


-Randi Annette-




1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg