Lei søl og klissete pizzadeig? Prøv dette.

Slik lager du en kjempe god pizza uten pizzadeigen som klistrer seg til ALT. Du slipper å vaske av deigen av benken, noe jeg synes er et ork de gangene jeg lager pizza.

Har man lyst på noe med litt tacosmak så er også dette en fin mulighet.

 

Ingredienser:

Speltlomper fra Buer, kyllingfillet, sopp, avokado, mager kesam, evt karbonadedeig og mozzarella.

Jeg hadde litt ulike ting på mine, men man kan ha hva man måtte ønske seg. Bare husk å krydre godt med pepper, tacokrydder og evt timian dersom du bruker kylling.

 

Slik gjør du:

Sett stekeovnen på 180 grader. Stek kyllingfillet i biter med soppen. Krydre med pepper, og timian. Smør lompene med mager kesam å legg på ønsket fyll. Der du ikke har kyllingfillet kan du for eksempel legge på litt kjøtt av ønsket valg og krydre med litt tacokrydder for smaken sin del. Det er bare å leke seg. Avslutt med deilig mozarella.

 

Herlighetene er ferdig etter ca 12 minutter, men se etter å ta de ut når osten har smeltet.

 

 

Jeg hadde tenkt å hive i meg alle fire å så ikke noe problem med det, helt til at jeg ble mett etter 2,5. Men, da hadde jeg jo mat til dagen etter. Absolutt ikke feil.

 

Å oppvasken? Jo, det ble et fat, en kniv og en gaffel. Å stekepannen. Det er bare hundre ganger bedre enn hva alternativet er.

 

 

Eller hva synes du?

 

Sjekk ut min instagram (Randiae) for å se flere godbiter, eller min facebook side, www.facebook.comrandiannette.blogg.no

 

 

-Randi Annette-

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg