Nå må disse unnskyldningene gi seg!

Det er ofte jeg hører om dette med matlaging, at det er et hinder for å kose seg og unne seg gode måltider. Jeg snakker om at vi klager over at vi ikke orker å ordne skikkelig middag fordi vi har så liten plass på kjøkkenet og vi skal uansett spise alene. Nå har jeg laget mat stort sett til meg selv siden august i fjor da min samboer flyttet ut for en periode på nesten ett år. Tenk om jeg skulle levd på “dritt mat” fordi jeg skal spise alene. 

Jeg skjønner den fullt og helt dette med at man ikke orker å lage for avanserte retter  kun til seg selv, men man må ikke kutte ut å spise skikkelig mat fordi. Bildet over er fra da jeg lagde hjemmelagd fiskegrateng.

Jeg bor for øyeblikekt på en liten hybelleilighet. Å jeg bor som sagt alene. Å mitt kjøkken er helt håpløst å stå å kose seg å lage middag, men jeg må jo ha god mat og ikke minst en god del også slik som jeg trener.

 

Så dersom du vil se mitt kjøkken, så kommer det her.
 Se for deg at kommen er full av kopper og kar. Det står kanskje noe ved siden av vasken også. Ja, da var den plassen tatt.

 

Å der er resten av min kjøkkenbenk. Jeg har kun to stekeplater. Å jeg savner selvfølgelig to til. Så se for deg når jeg skal lage middag og kanskje vaske kopper samtidig. Ja, da blir det et stort problem. Det er rett og slett håpløst, men jeg må jo lage mat fordi. For å si det sånn, det gledes til å flytte inni min 3-roms.

 

Så når jeg klarer å lage middag på dette store kjøkkenet, så klarer du også det.

Livet er for kort til å leve på bensinstasjoner og lignende. Jeg har fått opp øynene for hvor enkelt det er å lage skikkelig mat og hjemmelagde dressinger.

Har du? 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg