Lyst på en oppskrift på hjemmelagd sjokoladeis? Tar kun 4 minutter å lage.

 

Impulsiv med det å lage is. Så fort har jeg vel aldri gjort dette. Jeg har ikke gjort noe lignende så det var gøy å bare improvisere. Som jeg skrev i et innlegg tidligere var at det kan være kjekt å lagre frukt i fryseren. Sjekk ut det her.

 

Slik lagde jeg hjemmelagd sjokoladeis for to personer.

 

Du trenger:

Fryste biter med herlig banan (ca 1,5 banan)

2-3 ss NOKA sjokolademilkshake (pulver)

1 ts Kakao

Ca 2 dl ekstra lett melk

 

Finn frem en boks med fryste og ferdig oppskjært bananbiter. Sett de litt i mikrobølgeovnen for å myke de litt, men de skal fortsatt være frosne. Hell i melken og mos litt til. Deretter hell i resten av ingrediensene. Fyll i skåler. Denne er mektig siden ca 3 ss med NOKA milkshakepulver tilsier et måltid. Så man kan velge å redusere denne mengden og heller ha i litt mer kakao. Jeg kommer til å teste ut og utvikle denne isen til jeg er kjempe fornøyd. Spent på hva jeg får til.

 

Deilig å nyte alene eller med en venn.

 

Ha en strålende dag. Husk at dere er flotte <3

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg