Dagens middagstips der laks står på menyen.

 

Tenkte jeg skulle inspirere dere litt i dag med et lite middagtips. Mange av dere har kanskje ikke tid til å tenke på hva dere skal ha til middag oppi stresset med innkjøp av gaver og det som må være på plass til julaften. Så da tenkte jeg at jeg skulle inspirere dere litt her på bloggen.

Laks er noe jeg synes er veldig godt, men det er noe jeg spiser alt for lite. Torsk for eksempel er noe jeg spiser mye av da jeg bruker å fiske selv når jeg er på besøk der jeg kommer fra. Laks er noe jeg kjøper på butikken. Men, det å kjøpe annen fisk enn det har aldri skjedd og det kommer nok mest sannsynlig aldri til å skje heller. Bortskjemt tror jeg det heter.

 

Uansett, laks kan man gjøre mye med når det kommer til tilberedning, men i en travel hverdag er det enkle ofte det beste. Jeg stekte laksen med Cocosa og stekte skiver av sjampinjong i tillegg. Mer om Cocosa finner dere ved å trykke her. Den stekte laksen kan spises slik den er med en frisk salat.




Eller enda bedre, i pitabrød med masse god rømme. Jeg velger den lettere varianten. Oftest velger jeg kesam, men jeg ble nedstemt. Det er jo godt med rømme også. Ekstra lett er den også. Da er det greit å ha på litt ekstra. Jeg er svak for rømme når det kommer til fisk. Det er en skikkelig god ingrediens som passer perfekt til laks.

 

Hvilken fiskerett er din favoritt?

#Fisk #Cocosa #Sunt #Sunn #Sunnkost #Sunnmat #Laks #Gymgrossisten #Salat #Pitabrød #Brød #Næring #Næringsrikt #Inspirere #Inspirasjon

 

(Trykk på navnet mitt, og lik siden min)

-Randi Annette-

4 kommentarer
    1. Keths!: Takk, det samme til deg. Jeg sa det akkurat selv at det var fjerde søndag i advent. Har ikke skaffet meg slike lys, men det gjør vel ikke noe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg