Bestefar, Per Hjort Albertsen <3

Familie er kanskje det som betyr aller mest for meg og jeg er glad for at jeg har en familie. Jeg skulle kanskje ønske at det var mer enn 24 timer i døgnet så man kunne vært mer sammen. Å kanskje hatt en uke ekstra med ferie i året for å ha nettopp tid med de. I dag er folk så travle, og jeg ser jo bare på hvor travel jeg selv er. De sier at det handler om prioritering, og det gjør kanskje det også. Nå for min del så bor ikke pappa i Trondheim, men min søster gjør heldigvis det. Men, jeg er også så heldig som har verdens beste samboer.

Bestefar for eksempel var en herlig mann. Han var ung til sinns, glad, så aldri problemer, men kun løsninger. Dessverre gikk han bort på onsdag og jeg synes det er skikkelig trist. Det er rart å se han i avisen og faktisk se at han er borte, for alltid. Jeg er glad jeg har leiligheten min full av minner ifra han. Bilder og ulike gjenstander som han hadde. Mye av det lekte jeg med da jeg var liten. Minnene har jeg og vil alltid huske.

Det er aldri gøy å miste noen. Jeg skjønner det ikke selv en gang. Det er kanskje det tyngste. Jeg klarer ikke å forstå det.  Det går vel opp for meg etter hvert.

 

Phjort.

 

Bildet er hentet ifra Adressa.

Kråka på veggen hadde Per Hjort Albertsen tegnet selv. ? Alle hakker på kråka, men jeg har stor sans for den. En riktig nyttefugl, fin i fjærene er den også, sa Pjort til Adresseavisens journalist. Her sammen med sin tidligere elev, pianisten Lisbeth Skogen, som sammen med sin mann Morten Anker hadde tatt initiativet til den cd-en med Albertsens musikk som kom i 2012.
(Foto: jens petter søraa, Adresseavisen)

 

 

#Adressa #Adressavisen #Kondolerer #Bestefar #Phjort 

 

-Randi Annette-

 

3 kommentarer
    1. Pjort ja… han har laget veldig mange fine arrangementer for Trondhjems Kvinnelige Studensangforening, som jeg var med i for 40 år siden. Noen av dem var veldig morsomme å synge husker jeg. Visste ikke at han var din bestefar. En hyggelig mann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg