Jeg får full støtte hos Hollywoodtreneren, Cornelis Elander.

I kveld er jeg å finne på bloggen til Hollywoodtreneren igjen, og denne gang er det snakk om det jeg skrev tidligere i dag på bloggen.

Les: Jeg fikk høre jeg kom til å bli feit.

 


 

På Hollywoodtreneren sin bloggside kan dere lese følgende:

 

Dette er et utsagn jeg selv har hørt i mange år, og jeg har en del problemer (og svar) til dette. Først og fremst (og som min følger også selv svarte) når du virkelig har blitt bitt av treningsbasillen vil du trolig heller ikke slutte med å trene! Du vil fortsette, og problemstillingen om at “alle musklene vil da bli gjort om til fett” er derfor en helt uinteressant problemstilling. En annen ting er at det ikke er slik at muskler automatisk vil bli gjort om til fett så fort du eventuelt skulle slutte å trene, og denne ideen/forestillingen baserer seg nok mer på eksempler der enkelte har jukset seg til litt mye muskler på unaturlig måte, og at “musklene” derfor lettere kan bli omgjort til fett/drastisk slapp kropp. En annen ting er følgende, og mitt beste argument for at du ikke bør bekymre deg for dette; hvis du skulle velge å IKKE trene i det hele tatt vil du derimot ha fett med engang… Er det ikke da et bedre argument for å i hvert fall være i form så lenge du faktisk holder på??

 

 

 

Hva mener dere om det han skriver på bloggen sin? Er dere redde for å bli tjukke med så mye hard styrketrening, med tanke på å trappe ned eller slutte helt? Legg gjerne igjen en kommentar.

 

 

#Nettavisen  #trening  #iformmedCornelis  #Side3  #blogg  #meninger  #trene #sk2016  #iform  #treningsbloggen  #trener  #CornelisElander

-Randi Annette-

7 kommentarer

Siste innlegg