OPPSUMMERING AV ÅRET SOM GIKK – DEL 4.

Da var det plutselig høst på siste del av min oppsummering av året, og jeg var i Krakow med jobben min. Sjefene sponset oss med tur som en stor feiring da salongen feiret 30 år. Utrolig takknemlig og glad over å ha fått lov til å være med på denne opplevelsen.

 

Sponset innlegg.

 

Litt shopping ble det naturligvis, og jeg greide vel å svi av noen tusenlapper på både klær til meg selv, men også noen julegaver.

 

 

Jeg skrev også et innlegg om det å være oppslukt i mageruter. Blogginnlegget kan dere lese her.

 

 

Jeg delte også et innlegg om at det var en ny trend om at vaginaen skulle glitre. Det førte til stor oppmerksomhet, også for ulike sosiale medier. Link til blogginnlegget finner dere her.

 

Har du ikke blitt sjokkert før, blir du det nå. Nå skal det nemlig være glitter og stas der nede. Det var i så fall nytt for meg, og jeg kommer definitivt ikke til å hoppe den trenden. Gjør du?

 

Et tips for de single med tanke på middag ble det også skrevet om:

 

Over til singellivet og middag. Det å gjøre store innkjøp er lurt. Måle opp antall gram pr pose som fryses er gull verdt. Og ellers når det gjelder tilbehør, kan man variere med 3-4 ulike grønnsaker som skjæres opp og stekes. Eggnudler er også veldig godt med svin i strimler og grønnsaker med litt soyasaus.

Uavhenging av om jeg er singel eller i et forhold, så er jeg alltid flink til å planlegge middagen og spise relativt sunt. Perfekt er jeg langt ifra, men jeg er flink med det å gjøre store innkjøp, for så å fryse ned i posjoner.

 

 

Tenk smart:

* Skirv en handleliste å ha en fast dag du handler. Lørdag eller mandag for eksempel.

* Frys ned i passe posjoner. Jeg bruker å fryse ned 160-180g kjøtt

*Ha alltid salat og grønnsaker tilgjengelig

*Yoghurt, nøtter, banan og gulrot er noe jeg spiser nesten daglig

* Ikke glem fisk. Det er et hav (bokstavelig talt) av muligheter

 

Så var det Halloween der jeg hadde dette kostymet.

 

 

 

 

 

 

 

Kos, avslappning og alenetid. Det er undervurdert.

 

 

 

 

Og nok en gang, så savnet jeg å trene kampsporten jeg har hatt et nært forhold til i over åtte år – Ju jitsu.

 

 

 

Så ble det litt snakk om sminke og leppestift….

 

 

 

Så begynte jeg å kjenne på at eksamen nærmet seg. Og ikke minst julerush.

 

 

Så et tilbaekblikk den dagen jeg kunne telle at det var 21 år siden mamma gikk bort.  Linken til innlegget – “Fra sorg til beherskelse”.

 

 

 

Så fikk jeg meg kjæreste.

 

 

 

 

Så viste jeg dere bilder fra da jeg var på Oppdal med kjæresten min.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så hadde jeg bursdag – 29 år UNG.

 

 

To ulike måter å ta pushups på ble også delt for å inspirere dere. Innlegget finner dere her.

 

 

 

 

Bursdagsfeiringen min som ble utrolig fin.

 

 

 

 

 

 

Bursdagen min var noe som ga meg mer motivasjon til å jobbe med skolearbeid. Jeg trengte et pust i bakken og jeg jobbet skikkelig hardt med eksamen både før og etter feiringen. Der var jeg i eksamensbobolen.

 

 

Første eksamen var endelig ferdig, bare fire igjen. Jeg har allerede fått tilbakemelding på eksamen jeg hadde aller først som var markedskommunikasjon, der jeg fikk B. Jeg er kjempe fornøyd og glad over det.

 

 

Nok en eksamen, denne gang hjemmeeksamen.

 

 

 

 

Så kunne jeg fortelle dere at jeg ikke skulle ha noen julekalender på bloggen, på grunn av at tiden ikke strakk til.

 

 

Nok et avbrekk i eksamenstiden der jeg reiste vekk en tur. Stjørdal til fadderen min der vi skulle pynte pepperkaker og den slags.

 

 

 

 

 

 

Jeg var skikkelig glad for at jeg grep sjansen. Hvilke sjanse kan dere lese om her.

 

 

Julen var her og folk stresset mer om alt som skulle være så perfekt enn det å senke skuldrene og heller flytte fokuset på familien og de rundt seg. Linken finner dere her.

 

 

Endelig – 5 av 5 eksamener var ferdig.

 

 

 

 

Da var endelig dagen der jeg skulle legge meg under kniven. Det ble en komisk og latterfyllt opplevelse. Les mer om det her

Om jeg var redd? Nei, jeg trodde ikke det skulle gjøre noe vondt. Selv om mange kunne fortelle meg at det var forferdelig vondt….

 

Tapas dagen før lille julafen var virkelig godt. Krabbe, baconsnurret dadler m.m

 

 

 

 

 

Frokostbordet på lille julaften – utrolig koselig som det var.

 

 

 

 

Neglene mine ble også ordnet av meg selv. Litt krativitet på til. Ekstra stas med fine negler i slike høytider.

 

 

 

 

Oppsummering del 1 finner dere her.

Oppsummering del 2 finner dere her.

Oppsummering del 3 finner dere her.

 

Det var året 2017 som jeg delte med dere. Det har vært mange fine stunder, men det er ikke noe tvil om at siste halvdel av året var det mest krevendemed tanke på nye fag og ikke minst forberedelsene til fem eksamener. Jeg kjenner jeg er veldig glad og veldig stolt av meg selv. Dessverre så er det ikke alle som tåler at jeg lykkes, at jeg tør å stikke meg frem og at jeg sier mine meninger. At sosiale medier opplever mye av det jeg skriver som interessant, og at jeg viser at jeg er stolt over at jeg blir hørt, er ikke alltid like enkelt for alle og en hver å fordøye.

 

 

Men hvorfor skal jeg legge skjul på at jeg er stolt av meg selv med tanke på all den innsatsen jeg legger i absolutt alt jeg gjør? Det er fortsatt alt for mye tabu og enkelte finner energi av å snakke nedlatende om andre. Jeg må bare si at jeg finner enormt stor motivasjon nettopp på grunn av det. Desto mer motgang jeg får, desto mer motivasjon får jeg.

 

Det husker jeg godt at jeg skrev om her på bloggen like før studietiden begynte for fullt. Når mange kunne fortelle meg at BI var en tøff skole og jeg kom til å slite og bli overrasket over hvor tøft det var, så ga det meg bare mer motivajson til å få det til. Jeg ser meg aldri tilbake, fokuset er å se meg selv på målstreken om 2,5 år – der jeg kan smile bredt fra øret til øret fordi jeg har nådd målet mitt.

 

-Randi Annette- 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg